Dag 13 Belfast naar Dublin

17 september 2018 - Dublin, Ierland

Vandaag vertrekken we weer vanuit Belfast richting Dublin.
We rijden langs de kust naar het zuiden toe.

Onze eerste stop van vandaag is in Monasterboice. Dit is een voormalig klooster uit de 5e eeuw. Wat zo typerend is voor deze plek is dat er 3 Keltische kruisen staan uit de 10e eeuw van wel 5.5 meter hoog. Op deze kruisen zijn enkele Bijbelse verhalen gegraveerd. Na een korte fotostop weer doorgereden.

Onze tweede stop van vandaag was bij Powerscourt Gardens. Dit is een landgoed was in Enniskerry in county Wicklow ligt en ongeveer 19 hectare groot is. Het huis was oorspronkelijk een kasteel in de 13e eeuw, maar verbouwd tot een landhuis in de 18e eeuw. In 1974 was het huis dusdanig gerenoveerd zodat het voor publiek opengesteld kon worden, maar vlak voor de opening is het volledige huis afgebrand. Het huis is pas sinds 1996 weer toegankelijk.

De tuinen zijn echt heeel erg mooi en behoren dan ook tot de top 3 van de mooiste tuinen van de wereld! Daar hebben we een paar uur rondwandeld en onze ogen uit gekeken.

Vanuit het Powerscourt verder gereden naar Dublin waar we vlak buiten de stad in een hotel verblijven.

Liefs,

Petra