Las Vegas - Death Valley - Fresno

17 november 2015 - Fresno, California, Verenigde Staten

Vandaag de langste dag voor de boeg met een afstand van 769 km voor de boeg. Om 0545 uur de wekker om op tijd te kunnen vertrekken. Vandaag verlaten we de staat Nevada en komen we de staat Californie weer binnen. Bij het binnenkomen van de staat Californie veranderd het landschap weer drastisch van een woestijn naar een valley: Death Valley. Dit dal kreeg zijn naam door de winter van 1849. Een groep pioniers dacht door dit gebied een kortere weg naar de goudvelden van California gevonden te hebben en probeerden het dal te doorkruisen. Het tekort aan water, voedsel en richtingsgevoel zorgde ervoor dat de groep uiteindelijk uit elkaar viel in kleinere groepjes, die elk hun best deden om uit deze barre omstandigheden de komen. Vele stierven voordat ze een uitweg hadden gevonden. Volgens de overlevering draaide één van de laatste overlevenden zich om toen hij het dal verliet en zei: "Vaarwel, Vallei der Doden!
In de zomer kan het hier in Death Valley zo een 45 graden Celsius worden. De hoogst gemeten temperatuur is 57 graden Celsius. Vandaag was het super lekker in Death Valley, zo een 27 graden Celsius. Ik begon lekker op temperatuur te komen in Death Valley en was aan t rennen geslagen. Ik wilde eerst de verlaten weg fotograferen en daarna vanaf t uitzichtpunt Death Valley fotograferen. Dus ik rende langs de reisgids en die riep dat ik niet moest rennen. Dus ik zo: waarom niet? Hij zei dat het daardoor veel te warm was. Toen moest ik keihard lachen omdat ik het eindelijk lekker warm begon te krijgen.

Na Death Valley zijn we om de Sierra Nevada heengereden. Via de zuidvlak van de bergenreeks door Bakersfield weer richting het Noorden naar Fresno. We hebben deze dag in totaal zo een ruim 11 uur in de bus gezeten, dus we waren best wel gaar toen we in Fresno aankwamen. Dus bij aankomst iets kleins gegeten en daarna lekker gaan slapen, want de volgende dag gingennwe weer om 0730 uur op pad. Deze lange dag is ook de reden geweest dat we een tijdje geen blogs meer geplaatst hebben. We moesten even bijkomen.

Tot snel!

Groetjes Jouke en Petra

1. Celeste:
    17 november 2015
    WoW wat een bus rit !! En gaar was je zeker ... gingennwe ;-) hahha grapje ;-) veel plezier xxxx
  2. Jouke en Petra:
    17 november 2015
    Hahaha sorry... Foutje moet kunnen ;)
    We zitten ook in de bus te schrijven dus dat werkt ook niet mee :'(
    Xxx