Dag 1 Amsterdam - Dublin

5 september 2018 - Amsterdam, Nederland

Het was vroeg vanmorgen. De hele nacht liggen wiebelen in bed, met de angst me te verslapen en m'n vlucht te missen. Uiteindelijk om 5 uur uit bed gegaan.
Na ontbijt en een kopje thee de laatste spullen ingepakt en op weg gegaan naar t treinstation.
Vanwege een kleine vertraging van de eerste trein de aansluiting op Sloterdijk naar Schiphol gemist. Na een kwartier wachten kwam de volgende trein richting Schiphol.
Uiteindelijk was ik om half 8 op t vliegveld.
Volgens de reisorganisatie moest ik me bij hal 3 inchecken, maar volgens de borden was t in vertrekhal 2. Ik daar naartoe gelopen, bleek t dat er 3 vluchten om 09:35 uur naar Dublin vlogen en ik niet goed naar t vluchtnummer had gekeken. Ik dus weer terug naar hal 3.

Eenmaal bij de juiste incheckbalie was ik met 15 minuten ingecheckt, door de douane en m'n tassen gecontroleerd en ik gefouilleerd.

Het vliegtuig zou bij gate D31 staan. Na eerst een tijdje met een medewerkster van Victoria's Secret winkel te hebben gekletst, op naar t vliegtuig.
Aangekomen bij de gate bleek t vliegtuig een vertraging te hebben van 1 uur. Dat past wel weer bij Ierland en al bij de sfeer van de gehele morgen.

Uiteindelijk werd de vertraging 1.5 uur. Wij kwamen dus pas half 12 Ierse tijd in Dublin aan.

In de middag hebben we 2 uurtjes rondgelopen in Dublin. Grafton Street, St Stephens Green, Molly Mallone statue. Heerlijk weer.

Daarna onderweg naar Bray. Een klein kustplaatsje ten zuiden van Dublin waar we overnachten. Heb geluk met de kamer; uitzicht op de boulevard.

Tot snel!

Liefs, Petra