Dag 9 Boa Island en Donegal

13 september 2018 - Donegal, Ierland

Vandaag vertrekken we vanuit Ballina in de richting van Donegal (city).
Onze eerste stop vindt plaats bij Tobernalt heilige bron in Co. Sligo. Het is een plaats waar pelgrims vanuit de hele wereld naar toe komen. Het is een bron die stamt uit de 5e eeuw. Het is een heilig stuk grond, want zo wordt er verteld, dat de gaten in de steen bij de bron de vingerafdrukken zijn van St. Patrick. Maar die gaten kunnen natuurlijk ook ontstaan zijn door de regen ;)

Vanaf de heilige bron rijden we verder naar Drumcliff, waar W.B. Yeats begraven ligt. Dit is een Ierse schrijver en dichter welke een Nobelprijs heeft gewonnen voor zijn werk.

Vanuit Drumcliff doorgereden naar Ballyshannon, waar we lekker geluncht hebben.
Na ons buikje volgegeten te hebben zijn we op weg gegaan naar de Noord Ierse grens (ojeej!). We zijn via de bovenkant van Lower Lough Erne gereden naar Boa Island. Hier zijn Januskoppen te zien, mysterieuze beelden waarvan niemand eigenlijk echt weet wat de herkomst is.

Daarna weer terug naar Ierland Republiek op weg naar Donegal city. Daar aangekomen op eigen houtje nog even Donegal Castle bezocht, omdat die toch om de hoek lag.
Ook nog even een rat door een supermarkt zien lopen, dat was dan weer wat minder aangenaam.

Liefs,

Petra
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. D Veltrop:
    15 september 2018
    Prachtige foto's Petra. Van die rat is inderdaad wat minder....
    Groetjes Dieuwie