Dag 7 Galway en Connemara

11 september 2018 - Ballina, Ierland

Vandaag maken we een mooie toch door de Connemara.
Omdat we gisteren in Galway zijn geweest vanwege het slechte weer, slaan we haar vandaag over.

We maken een stop in een klein plaatsje om even wat koffie te drinken. Hier hadden ze een mooie uitkijktoren, zodat je mooi over t gebied kon kijken.

Na hier even wat gedronken te hebben zijn we verder gereden door het gebied van de Connemara.
Wat een prachtige kleuren! Elk moment veranderen ze. Je blijft foto's maken.

Onze volgende stop is Kylemore Abbey, het meest gefotografeerde gebouw van Ierland. Daar aangekomen begrijpen we ook wel waarom; een prachtig landhuis bij een meer en in een bosrijke omgeving, gecombineerd met de mooie kleuren van de Connemara. In een woord geweldig.
Op dit moment is het in gebruik als klooster.
Het werd gebouwd tussen 1863 en 1868. Daarnaast is er nog een miniatuur replica gebouwd van de kathedraal van Norwich en de kasteeltuin.
In de buurt van de kathedraal is staat nu een mausoleum van de familie Henry, wie er in de periode van 1860 tot 1989 hebben gewoond.
Als je van het landhuis/klooster naar de tuinen wilt lopen dan ben je zo 25 minuten onderweg. Maar het is absoluut de moeite waard. Het zijn prachtige tuinen omringd door een Victoriaanse muur. Prachtige bloemen in bloei. Het regent hier vaak, maar alles staat nog mooi in bloei!

Na dit indrukwekkende huis zijn we doorgereden naar Westport. Hier hebben we een koffiepauze gehouden en even gewinkeld voordat we doorreden naar Ballina.

Liefs Petra