Dag 6 Inish Island

10 september 2018 - Clarecastle, Ierland

Vandaag rijden we naar Doolin om vanaf daar de oversteek te maken naar een van de Aran eilanden: Inis Oirr (Inisheer). Dat is het kleinste van de 3 Aran eilanden. Hier wordt nog echt Iers gesproken, hoewel ze nu ook Engels daar spreken. Het is een eiland waar de tijd zo een beetje heeft stilgestaan. Enkele 'buitenlanders' uit Dublin hebben daar een huisje gekocht voor in de zomer. Nu hebben de bewoners van het eiland met elkaar afgesproken dat ze geen huizen meer gaan verkopen een niet-bewoners van het eiland anders leeft er straks niemand meer omdat het dan alleen maar een aantal weken in de zomer wordt gebruikt.
We zouden daar met een tractor en wagen een tour krijgen over het eiland, maar vanwege het zeer slechte weer vandaag werd de overtocht naar het eiland door de schipper van de boot afgezegd. Vanmiddag zou de wind dusdanig de kop opsteken dat het niet meer verantwoordelijkheid zou zijn om de vaart te maken. We kregen dit te horen toen we al in de bus zaten en bijna in Doolin waren.

In Doolin aangekomen was ik ergens wel blij dat de overtocht was afgezegd, want er waren toch een partij hoge golven, wind en regen! Dat is gewoon gegarandeerd zeeziek zijn!
Wel nog een paar mooie plaatjes kunnen schieten van t woeste weer.

Maar dit betekende wel dat we nu iets anders moesten bedenken.
We zijn toen via de Wild Atlantic Way naar Kinvarra gereden om daar koffie te drinken.

In Kinvarra aangekomen bleek het eb te zijn, want resulteerde in schepen die op de bodem van de baai lagen/stonden. Ik kan mij herinneren dat dit 20 jaar geleden ook al zo was. Er lijkt dus niets veranderd.

Vanuit Kinvarra doorgereden naar Galway. Daar hadden wij 2.5 uur de tijd nu om ons te vermaken. We hebben eerst lekker uitgebreid geluncht en daarna nog even op zoek gegaan naar t monument van John F. Kennedy. In 1963 heeft hij hier een speech gehouden en dit heeft een grote verandering gebracht in Galway. Hij schaamde zich niet voor zijn Ierse komaf.

Daarna lekker weer terug naar het hotel. Het weer is bar en boos dus geen mooie plaatjes met zo'n kunnen schieten.

Tot snel!

Liefs, Petrq

1. Ronald:
    11 september 2018
    Hoi Petrq, jammer van het weer (weer) maar leuk dat je evengoed zo geniet. Liefs
  2. M.Rol:
    11 september 2018
    Wat een prachtige foto's Petra!
    Ik hoorde dat je het erg naar je het erg leuk vind.
    Op deze manier zie je veel.
    Nog heel veel plezier en genieten.

Groetjes van Michael en Margo