Hong Kong

13 februari 2014

Vanmorgen geland op Hong Kong airport. Dit was rond half 7. En zal ik jullie eens wat vertellen? Het regende en t regent nog steeds! Haha het is ondertussen half 1 en ik zit alweer op t vliegveld aan de warme chocomelk. Helemaal drijfnat geregend. Ik heb ook jammer genoeg geen fotos kunnen maken van de omgeving. Wel jammer hoor. Best een mooi gezicht die skyscrapers tussen de heuvels/bergen. Maar de bewolking hangt zo laag dat t helemaal niet over gaat komen. Misschien op de terugreis. Maar toch even de trein richting Hong Kong centrum gepakt. Was wel interessant. Heeeeel druk. Amsterdam is er niks bij. Ook vergeet ik telkens dat ze hier links rijden en lopen dus ik ga nogal eens tegen de stroom in. Gelukkig zien ze me niet over t hoofd. Wat me wel opvalt is dat de mensen geen beleefdheidsnormen tonen. Redelijk kortaf bij bestellingen, deuren worden voor iedereens neus gewoon dichtgegooid. Maar als je informatie vraagt zijn ze wel heel vriendelijk. Nog een leuk (?) weetje over Hong Kong: het is dit jaar in februari voor t eerst sinds 1996 7 graden geweest. Dat is nog kouder dan in Sochi waar nu de Olympische winter Spelen worden gehouden. Verder ook heftig op zoek geweest naar Hello Kitty spullen voor mn schoonzusje Celeste. Zij zei dat je er hier mee overladen wordt... Nou helemaal niks gevonden. Ben gewoon een end heen gelopen en ik kwam voornamelijk Yves Saint Laurant, Gucci, Ralph Lauren, Prada, Victoria Secret, Jimmy Choo enzo tegen. Maar misschien komt dat wel door mezelf want ik weet moeiteloos zonder kaart de dure winkelstraten in verschillende buitenlandse steden te vinden... Ook liep ik toevallig tegen een zoological and botanical gardens aan.Dat was wel erg mooi. Ondertussen ben ik ongeveer 24 uur wakker. Je kunt wel veel doe als je niet slaapt, maar begint me nu wel klein beetje op te breken. Zal wel in t vliegtuig naar Nieuw Zeeland slapen als een roos. Maar nog ff een paar uur volhouden. Zal zo ff stoeien met t fotos plaatsen en dan laat ik jullie weer ff met rust ;)

Liefs xx Petra

1. Claudia:
    13 februari 2014
    Hey peet, jammer dat het regende in hong kong.Gelukkig nog wel wat kunnen zien van de stad. Succes met de volgende vlucht xxx
  2. Sandra:
    13 februari 2014
    Wat ben je stoer! Jammer van de regen, maar geniet van waar je nu bent. Ik vind het heel leuk om je blog te lezen! Veel plezier in Hong Kong!
  3. Eileen Henneman:
    13 februari 2014
    Petra klinkt super! ff volhouden met de reis maar je doet het geweldig! Heel veel plezier! xxx
  4. Daddy:
    13 februari 2014
    Petra, erg leuk om je verhaal zo te volgen. Jammer dat het weer in HK niet zo mooi is maar je hebt wel weer wat gezien!!
  5. Celeste (hello kitty freak):
    13 februari 2014
    Hey petra .. jammer van het weer misschien meer geluk op de terug reis? .. leuk om zo je reis te lezen! .. have fun!! Xxx
  6. Ans:
    13 februari 2014
    Hey Petra, gelukkig heb je het een en ander kunnen zien in HK . Nu nog ff doorzetten voor de volgende reis naar NZ. heel veel plezier.