Auckland en Christchurch

16 februari 2014 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Vanaf Hong Kong is t nog ongeveer 11 uur vliegen naar Auckland. Na de rest van de middag op t vliegveld te hebben doorgebracht vlogen we met een halfuurtje vertraging rond 21:30 naar Auckland. Omdat ik al 30 uur wakker was, begon ik de vermoeiheid best wel te voelen. 's Middags was ik al heel even op een stoel in slaap gevallen. Toch bleek de vermoeidheid groter dan ik dacht, want tijdens t wegtaxien van de gate lag ik al te slapen. Ik schrok namelijk best wel fanatiek wakker toen de motoren gingen brullen voor t opstijgen. Ik schrok zelfs zo erg dat de mensen om me heen vroegen wat er aan de hand was. Maar blijkbaar was ik zo onder de indruk dat ik al tijdens t opstijgen alweer lag te slapen. Toch uiteindelijk zo een 7 uur geslapen. Zo koud als dat t in Hong Kong was, zo lekker was t in Auckland. Heerlijk 22 graden. Dat voelt heerlijk. Net op tijd de overstap gehaald naar Christchurch. Een 2 minuten window van de NS stelt er niks bij voor. Ik moet ook nog van de internationale terminal naar de domestic terminal lopen, dat neemt toch ook wel een 10 minuten in beslag. Dus nog flink doorgelopen. Uiteindelijk toch nog alles op tijd gered. Nog een uurtje vliegen en ik ben in Christchurch. Daar kwam ik rond 17:00 aan bij t Jailhouse Hostel. Dit is echt oude gevangenis geweest. Volgens de taxichauffeur wordt t nu al zo een 15 tot 20 jaar niet meer als gevangenis gebruikt. En nu slapen wij daar. Al snel kwam ik met Leo in gesprek en hebben we samen wat gegeten. Hij komt uit Duitsland en heeft al een paar keer in Zuid-Afrika gezeten voor vrijwilligerswerk en hij kwam nu net een paar minuten na mij aan bij t Jailhouse. We hebben nog een poging gedaan om een supermarkt te vinden maar we zijn de vekeerde kant gelopen. Morgen nog maar een poging.

Op de tweede dag in Chrischurch heb ik Nikki ontmoet. Zij komt ook uit Nederland en gaat ook op de Grand Kiwi tour mee. Altijd leuk als je van te voren al iemand hebt leren kennen. Zo dacht zij er ook over. Zij zit zelf al ruim een jaar in Australie en dit was voor haar even een soort vakantie. We zijn met zn drieen Christchurch in gegaan. Eerst naar de suermakrt, daarna de rode zone. Dit is het centrum van de stad wat afgesloten is vanwege de aardbevingen in 2011. Er zijn veel dingen verloren gegaan. Zoals de cathedral. Veel gebouwen zijn ook ondersteund en wachten totdat ze helemaal gesloopt worden en opnieuw opgebouwd. Daarna zijn we door de botanische tuinen gewandeld en park. Was erg mooi allemaal. Ook was t heerlijk weer. Alleemaal al een lekker kleurtje gekregen. Later ben ik nog met Leon naar t strand gegaan. Daarna is Leon naar een ander hostel gegaan en heb ik de bus terugg epakt naar t Jailhouse. Daar zt Nikkie al te wachten want we zoouden samen eten. Ik duik zo mn bedje in want morgen begint de tour en wordt t een lange dag.

tot snel

liefs Petra

1. Ronald:
    16 februari 2014
    Je hebt het dus lekker naar je zin! Leuk dat je al contacten hebt gemaakt. Voel je je niet zo alleen! Heerlijk! Geniet ervan! We genieten van je verhaaltjes! xxx
  2. D Veltrop:
    Hoi Petra,
    Klinkt allemaal geweldig spannend. Maar 30 uur zonder slaap lijkt me toch geen pretje :-). Gezellig dat je al wat mensen ontmoet hebt. We blijven je reisverslag volgen. Heel veel plezier verder. Een dikke kus van Dirk en mij.
  3. Ans:
    16 februari 2014
    Hey meis, wat een leuk verhaaltje heb je geschreven , leuk dat je al wat mensen hebt ontmoet die ook nog meegaan op de Kiwitour, ben je niet helemaal alleen, Geniet ervan en een dikke kus van mij, en niet te vergeten van P en P.
  4. Eline:
    17 februari 2014
    Hey Petra wat een verhaal al je hebt al heel wat gezien!! Gezellig dat je een reisgenootje hebt lekker genieten hopelijk mooi weer!

Groetjes! Eline