Las Vegas

13 november 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag hebben we de hele dag om in Las Vegas door te brengen. Heerlijk om een dagje uit te kunnen slapen tot 9 uur. Toen ineens was het half 12 en hebben we onszelf het bed uit gegooid. Ontbeten in het Luxor en toen gelijk Las Vegas Boulevard (The Strip) op gelopen. We zijn het MGM in gelopen om dit van binnen te bekijken. Dit was zo immens groot dat we officieel verdwaald waren. Zelfs Jouke was van slag omdat zijn richtingsgevoel hem in de steek gelaten heeft. Gelukkig zijn de mensen in Vegas zeer behulpzaam en is iedereen aan wie wij de weg hebben gevraagd zeer bereid om ons de weg te wijzen. Over het algemeen zijn de bewoners van de plaatsen waar we geweest zijn zeer behulpzaam.
We hebben ongeveer 3 uur lang weer over The Strip gelopen en een paar snuisterijtjes gekocht. Want we zijn ten slotte in Vegas, dan moet je iets kleins meenemen.
Om 1600 uur waren we weer terug in het Luxor omdat we om 1630 weer er van tussen gingen naar een Variety show. Nu hadden we even een half uurtje om ons op te frissen.
Om 1630 richting Planet Hollywood om daar te dineren. We hadden een buffet gevarieerd van kreeft tot aan mac-and-cheese tot aan cupcakes. Dus met recht gezegd een gevarieerd buffet. Daarna verder gelopen naar de show. Deze was erg leuk. Ging over de historie van Las Vegas. Diana Ross, Elvis Presley, Frank Sinatra, Tom Jones en Elton John kwamen o.a. voorbij. Jouke heeft nu in ieder geval genoeg mooie billen van de danseresjes voorbij zien huppelen! Ik heb de hoofdrolspelers een hand kunnen geven en complimenteren met hun leuke show.
Na de show zijn we weer naar het Luxor gebracht en zijn we het casino in gedoken. Shirley (Australie) wilde graag een keer pokey (?) spelen dus dat gingen we doen. Heb zelf ook nog wat zitten gokken maar Jouke had het meeste geluk: hij heeft met een input van 3 dollar ruim 35 dollar gewonnen! Dat moest natuurlijk gevierd worden en zijn we even wat gaan drinken bij de bar.
Heel verstandig zijn we om 2330 uur naar boven gegaan want de wekker gaat weer om 0545 uur. We hebben de langste dag dan voor de boeg met een afstand te overbruggen van ruim 700 kilometers.

Vegas is heel leuk en heel indrukwekkend, maar toch denk ik dat je er geen week moet blijven. Het is allemaal zo asociaal groot en overweldigend en duur.

P.S. het spreekwoord van vandaag van onze "papa" Tonny (Theo) voor als er een nieuw huis/auto is gekomen voor een vrijgezel: "Eerst het kooitje, dan het vogeltje"

1. D Veltrop:
    15 november 2015
    Kan me voorstellen dat het heerlijk was om even uit te kunnen slapen :-)