Bryce Canyon - Zion National Park - Las Vegas

12 november 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanmorgen met min 7 graden Celsius op de thermometer was enigsinds frisjes. Maar wij als bikkels ons bedje uit en met onze grote teen de vloer aangeraakt. Dit voornamelijk omdat onze telefoon, waarop we de wake up call van het hotel kregen aan de andere kant van de kamer stond. We hadden gisteravond al gekibbeld wie er de telefoon op zou nemen. Ik, Petra, was de pineut. Dus me maar opgeofferd en uit bed gesprongen, want anders bleef die telefoon ook maar rinkelen. We hadden de avond ervoor al ons ontbijt gehaald dus hoefden we niet de kou in om naar het restaurant te lopen.
Daarna ons weer klaargemaakt voor vertrek. Daarvoor ben ik nog even buiten rond gaan lopen om een paar winterplaatjes te schieten.

Ondanks de sneeuw en de kou waren we al snel op weg naar Zion National Park. Dit park is na de Grand Canyon het grootste park. Het lijkt sterk op de Grand Canyon maar het grootste verschil is dat je bij de Grand Canyon alles van boven bekijkt en in Zion kun je alles vanaf de bodem bekijken. In Zion is er een gebied wat nog het meeste weg heeft van de prairie. Hier is dan ook een ranch waar ze buffels houden. Super vet was dat om te zien. Ook zagen we nog een adelaar vliegen. In Bryce Canyon zagen we nog wilde antilopen lopen/fietsen/grazen/zwemmen.
Onderweg stopten we nog even in St George voor de lunch.

Nadat we weer ingestapt waren voor de rit naar Las Vegas moesten we onze horloges weer een uur achteruit zetten. We gingen via de staat Arizona naar de staat Nevada.

Vanuit Zion NP naar Las Vegas is het een ongelovelijke overgang: het ene moment rij je tussen de bergen en je gaat een bocht om en het landschap is nagenoeg vlak. Je knippert echt een paar keer met je ogen omdat je echt zo zit van: huh! Hoe dan?
Verder is er dan weinig te beleven qua natuur want woestijn zegt al genoeg.
Als je dan vlakbij Vegas bent zie je de eerste bedrijven, steenbedrijven, langs de wegen. Ook is er een groot vliegveld bij Las Vegas. Om bij The Strip te komen ga je eerst over grote snelwegen. Ik had verwacht dat je, net als vroeger altijd in films, direct zo vanuit de woestijn The Strip op komt rijden. Vegas is na die tijd ietsje groter gegroeid waardoor de wegen de verkeersdrukte niet meer aankonden en er grote snelwegen om de stad heen zijn gelegd. Maar als je dan eenmaal op The Strip rijdt kijk je je ogen uit! Alles is groot, groter, grootst. Het ene hotel nog groter, mooier en extravaganter dan het andere. Amerika is een bijzonder land. Je blijft je maar verbazen. Als je denkt dat het niet gekker meer kan draai je een hoek om en val je weer in verbazing. Woorden en fotos kunnen het niet beschrijven.
In Vegas slapen wij in het Luxor. Het is een hotel gevormd als een piramide met 4000 kamers. Nadat we de hotel lobby binnen waren gekomen met de groep kregen we speciaal uitleg van de reisleider omdat je hier zo verdwaald. Wij dachten dat zal wel mee vallen, maar ons deel van de groep moest door het casino en dat is zo achterlijk groot dat ik me wel kan voorstellen dat mensen de weg kwijt raken. Het Luxor is savonds heel makkelijk te vinden omdat er een hele hoge lichtzuil uit de punt van het hotel de lucht in schijnt. Super handig want die is over de hele Strip te zien.
Savonds zijn we met de reisbus naar The Venetian gereden en vanaf daar naar Cesars Palace gelopen. Je weet niet wat je ziet. In Venetian is het van binnen zo gemaakt alsof je je buiten waant in de straten van Venetie. Heel bizar. Er staan fontijnen en er zijn grachten waar echte (amerikaanse) gondeliers varen. En alles is zo immens groot, niet normaal. Cesars Palace is net zo immens alleen dan alles van Cesars Romeinse tijdperk. Helaas is een paar weken geleden van Cesars Palace faillisement aangevraagd, dus nu wordt er door een curator bedacht wie wat krijgt en of het hotel over genomen gaat worden.
Na de wandeling door deze twee hotels zijn we weer in de bus gestapt en naar downtown Vegas gereden. Onderweg hier naartoe zie je vele hotels die of op hun gat zijn gegaan of die in aanbouw zijn maar door de financiele depressie nooit zijn afgemaakt waardoor er eigenlijk alleen maar een geraamte staat. Het is zo zonde. Er worden op dit moment geen nieuwe hotels meer gebouwd, terwijl er 10 jaar geleden elk jaar er een werd bijgebouwd.
In downtown Vegas zie je nog echt de charme van het oude Vegas. Er is een tijd geweest dat niemand hier meer kwam omdat er veel criminaliteit en drank/drugs verslaafden waren, maar een man die hier 4 hotels in zijn bezit had besloot de koe bij de hoorns te pakken en downtown weer een beetje op te leuken waardoor oude hotels weer gerenoveerd zijn en er weer meer publiek naar downtown gaat.
Na downtown Vegas zijn de we naar de Linq gereden. De Linq is voor Vegas wat de Eye voor London is. Jouke en ik zijn daar niet in geweest maar zijn samen met een Australische dame, Kim, over The Strip naar ons hotel gelopen. Daar hebben we ongeveer 3 uur over gedaan. Nevada is de enige staat waar je met alcohol op straat mag lopen, dus we hadden een paar borrels op toen we in het Luxor aankwamen.

Tot snel!

Groetjes Jouke en Petra

1. D Veltrop:
    12 november 2015
    Klinkt geweldig allemaal jullie vermaken je dus nog steeds prima. Ga zo door! Groetjes allebei.
  2. Daddy:
    12 november 2015
    Leuk om elke keer weer een nieuw verhaal te lezen en de foto's te zien. Geeft een goede indruk van wat jullie allemaal meemaken!!
  3. Pauline:
    13 november 2015