MontereyBay

29 november 2015 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vandaag een klein beetje uitgeslapen. We gaan vandaag naar Monterey Bay naar het aquarium. Dit bevindt zich in de baai van Monterey, een plaatsje aan de westkust van Californie. Het is op een 1.5 uur rijden van Palo Alto. Het is een zeer groot aquarium wat deels ook aangesloten zit aan de Pacific. Hierdoor krijgen de vissen hun natuurlijke voedingsstoffen binnen. Ook komt er door de aansluitingen ook soms nieuw leven het aquarium binnen. Dit nieuw leven komt dan via de pijpleidingen, en ze niet tegen gehouden worden door de rasters, omdat ze daar te klein voor zijn. Omdat het toch allemaal aan elkaar gesloten zit kan dit dus geen kwaad voor het ecosysteem in het aquarium.
Vandaag hadden we een regenvoorspelling. En dat hebben we geweten. Jeetje wat regende het hard in Monterey! Ruitenwisser standje maximaal. En toen moesten we nog buiten in de rij staan ook haha. Ik kreeg het gelukkig als snel voor elkaar dat we bij een dame uit Sacremento onder de paraplu mochten schuilen.
We hebben ruim 4 uur daar rondgelopen. Was heel leuk daar! Super grote tonijn ook gezien.
Op de terugweg naar huis zouden we de touristische route langs highway 1 nemen, maar omdat onze GPS apparatuur van het autoverhuurbedrijf er besloot mee te stoppen, waren we al blij dat we freeway 101 wisten te vinden. Gelukkig heb ik al wat ervaring met kaartlezen in het verleden opgedaan en zijn we in ieder geval tot Palo Alto gekomen. Daar was het puur op onze al opgedane informatie van 3 dagen naar het huis van Annelie rijden. Met 1 keer een verkeerde straat ingereden mochten we best tevreden zijn. Het was voor de eerste keer dat we Palo Alto vanuit het zuiden benaderden.

Tot snel weer!

Groetjes Jouke & Petra
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade