Roadtrip

29 november 2015 - Palo Alto, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn we met zijn drieen een roadtrip gaan doen over highway 1. Dit is een zeer bekende weg langs de westkust van Amerika. Zo kruist deze ook de gehele kust van California.
Onderweg zijn we o.a. gestopt bij het Ano Nuevo State Park. Hier hebben we een trail gelopen van ongeveer 4 mile. Behalve het mooie natuurgebied waren hier ook zeeolifanten te zien. Eigenlijk zijn we iets te vroeg in het seizoen want op dit moment liggen er de jonge mannen en vrouwen. Begin december komen de grotere mannen die gaan vechten om het alfa-mannetje te worden en vanaf half december komen de zwangere vrouwtjes aan land om te bevallen. De vrouwtjes verliezen zo een derde van hun lichaamsgewicht tijdens het zogen. De zeeolifanten komen aan wal omdat ze hun spieren sterk moeten houden. Het enige nadeel hiervan is dat ze niets eten of drinken aan wal.
Later in het seizoen komen ze nog een keer aan wal om in een keer hun hele vacht te verliezen, waarna deze weer aangroeit.
Daarna zijn we verder gereden naar Santa Cruz en vanaf daar weer naar huis gereden.
We moesten op tijd thuis zijn omdat we om 1930 uur gereserveerd hadden voor het Thanksgiving diner. Heerlijke kalkoen gegeten en we konden rollend naar huis hihi.

Tot snel!

Groetjes Jouke & Petra