Angel Island

30 november 2015 - Angel Island, Verenigde Staten

Omdat we vakantie hebben zetten we de wekker maar weer om 0600 uur. Vandaag vroeg uit de veren omdat we een stukje gaan fietsen op Angel Island. Dit is een eiland wat in de San Francisco Bay ligt, net naast Alcatraz. Omdat we zelf de fiets zouden meenemen, en ze niet in de kofferbak van de Mustang pasten, zijn we met de trein naar San Francisco gereden. Deze reis zou een uur duren. Ook reed deze trein maar 1 keer per uur en de boot naar Angel Island vertrok om 0945 uur. Omdat het Black Friday was betekende dit dat er een zaterdagsdienst werd gevaren en was dit dan ook het enige tijdstip dat we naar Angel Island konden. Dus wel enige stress was gepast want er mocht niets misgaan.
Uiteindelijk op tijd in San Francisco aangekomen en vanaf daar gefietst langs The Embarcadero naar Pier 41. We hebben voor The Embarcadero gekozen omdat dit een vlakke weg zou zijn. Hierbij fietsen we ook langs het Giants stadium. Het was trouwens echt superleuk om door San Francisco te fietsen. Echt super uitkijken voor de auto's en mensen in het algemeen, omdat ze fietsers toch niet echt gewend zijn.
Bij Pier 41 aangekomen aan boord van de boot gegaan en op weg naar Angel Island. Na ongeveer 20 minuten waren we gearriveerd. Gelukkig hadden we weer mooi weer deze dag, alleen was t wel wat frisjes; zo een 4 graden Celsius. Heel optimistisch begonnen we aan onze fietstocht, maar na 20 meter keken we toch flink op onze neus. De fietspaden hadden flinke steile hellingen waar je echt niet zo tegenop komt. Jouke en ik op onze mountain bikes alles op de allerkleinste versnelling. Arme Annelie had maar 1 versnelling. Ooh wat was dat pittig. Op een gegeven moment ook een punt dat half de longen uit je lijf kwamen, kwamen we er achteraf achter dan je bij dat stukje af had moeten stappen. Maar wat was het het weer waard! Golden Gate Brug weer helder, strak blauwe lucht, heerlijk allemaal.
Ook nog een trail gelopen die behoorlijk pittig was naar de top van Angel Island; Mount Livermore. En wat een uitzicht!

Na ongeveer 5 uur daar te hebben rondgefietst zijn we weer naar de boot gevaren. Die ging om 1520 weeer vertrekken wat onze laatste kans zou zijn die dag. Dus dan zorg je wel dat je op tijd bent. Ook kwamen we op de terugweg nog een paar wilde hertjes tegen, moeder met jong. Super leuk om dat zo voor je te zien oversteken.

Met rood verbande gezichtjes weer terug naar Palo Alto, waar we een hamburger hebben gegeten die je zelf in elkaar mag zetten. Dus beslissen wat voor soort vlees (waaronder bizon), of je kaas wilt en wat voor soort, of je groenten wilt en welke en wat voor bolletje. Was heel erg lekker, want je doet er alleen maar de dingen op natuurlijk die je zelf lekker vindt.

Toen weer op weg naar huis waar we ons klaar gingen maken voor de tocht naar de kroeg. Was een supergezellige avond waarbij we snel teut waren vanwege de vroege ochtend en actieve fietsdag.