San Francisco

25 november 2015 - Palo Alto, California, Verenigde Staten

Vandaag vliegen we van Los Angeles naar San Francisco. We blijven deze week logeren bij een vriendin van ons, Annelie, die voor 2 jaar in Palo Alto woont en haar post-doctoraal doet op Stanford University.
Een paar dagen terug hebben we ook een autotje gehuurd zodat we nergens afhankelijk van zijn en wat mobieler. Die hebben we opgehaald bij San Francisco airport. Dit is een Ford Mustang Cabrio. Dat was het eerste wat ik zei toen we naar Amerika gingen: "ik wil in een Mustang cabrio rijden".
Super zenuwachtig toen hij voor onze neus stond. Er wordt je niks uitgelegd. Hij wordt voor je neus gezet, ze stappen uit en zeggen hij is van jou en verder niks. We wisten niet eens hoe hij aan moest!! Haha!! Zo suf. Ook ging het alarm af toen we erin zaten, omdat we de connectie niet hadden gemaakt met de sleutel. En toen we eindelijk zover waren met een bakbeest de Amerikaanse snelwegen op! Mooiii adrenalinerush!! Superdruk natuurlijk bij het vliegveld en de avondspits in en later in t donker rijden. Gelijk een goede vuurdoop. Hebben we allemaal gelijk de eerste dag gehad.
Direct naar Stanford University gereden omdat we Annelie gingen bezoeken op haar werk en zij ons rond kon leiden. Ook haar werkplek/laboratorium gezien. Super leuk allemaal. Mooie plek die universiteit. Ziet er van buiten totaal niet als zodanig uit.
Toen op zoek naar Annelie haar huis wat ongeveer 15 minuutjes met de auto rijden is. Dit is in Palo Alto. Dit is een rijke buurt in de Silicon Valley.
Later die avond zijn we lekker uit eten geweest bij een Indiaans restaurant en we zijn redelijk op tijd naar bed gegaan omdat die dag toch best een ervaring is geweest!

Morgen met de auto naar San Francisco om een andere vriendin van Jouke te bezoeken. Die schijnt de hele reis al zo ongeveer een dag later achter ons aan te rijden. Wordt gezellig!

Groetjes Jouke en Petra
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pauline:
    Gezelliggggg
  2. Silvia:
    25 november 2015
    Hoi Petra en Jouke, wat een gave reis zijn jullie aan het maken zeg!! Ik ben zo benieuwd naar alle foto's!! Geniet er lekker van! Kus
  3. Ans:
    25 november 2015
    Hoi Petra en Jouke, Jullie hebben toch al een heleboel gezien zeg ... de foto's zijn erg mooi en de auto ziet er ook geweldig uit.. geniet nog maar ff want voor je het weet moet je weer naar huis xx
  4. Jouke en Petra:
    25 november 2015
    En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet
  5. Jouke en Petra:
    :')
  6. Ans:
    25 november 2015
    Gelijk hebben jullie want het "weer" hier, is ook niet iets om naar huis terug te komen haha
  7. D Veltrop:
    27 november 2015
    Geweldig ook dat gedoe met die auto, zo herkenbaar. Hadden je ouders en wij ook, we kregen de stoel niet naar achteren...... Bleek de bediening in de deur te zitten, zo genant maar onwijs komisch.