San Francisco

26 november 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we een zeer rustige dag voor de boeg. We zijn beiden eigenlijk niet echt vooruit te branden. Eerst maar even de was gedaan. Annelie heeft bij haar in t gebouw een wasmachine en een droger staan. Dat is na 2 weken rondreizen geen overbodige luxe.
Daarna zijn we rond het middaguur naar San Francisco gereden. Hebben daar bij Daly City geparkeerd, zodat we verder met de metro naar het centrum van Dan Francisco konden gaan. Bij Powell street zijn we uitgestapt omdat Natali, een vriendin van Jouke, toevallig elke keer een dag later na ons arriveerde tijdens de rondreis. Met haar zijn we een beetje door San Francisco gaan wandelen. Haar ook uitgelegd dat er meer dan 1 brug in San Francisco is dan de oranje (Golden Gate Bridge).
Daarna zijn we doorgelopen naar het Cable Car Museum. In de eerste instantie verwachtten we dat het een museum was met wat plaatjes en hier en daar een stukje van een oude car, maar het tegendeel bleek waar! Je kon zelfs onder de straten van San Francisco kijken hoe daar de kabels van de trams geleid worden. Super interessant om te zien. Alles wordt aangestuurd door ijzeren wielen waar de kabels over lopen. Dus niets een museum waar je alleen plaatjes krijgt te zien. Je krijgt ook gewoon het echte werk te zien. Alle 4 waren we zeer onder de indruk. Voorheen waren er verschillende maatschappijen met ieder hun eigen techniek. Ze konden dus niet over elkaars rails rijden. Na de aardbeving van 1906 moest alles weer opnieuw opgebouwd worden en is er besloten een algemene rails te bouwen waardoor er maar 1 type car gebruikt te hoefde te worden.
Er rijden nu ook nog trams rond vanuit 1945.
Rond een uur of 1700 uur zijn we weer richting huis gegaan en de restjes van het Indiase eten opgegeten.

Tot snel!

Groetjes Jouke en Petra
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ronald:
    26 november 2015
    Grappig dat Natali er ook is! Ook leuk dat het inderdaad niet zo'n standaard saai museum is! Geniet van de stad en veel plezier!
  2. Ans:
    26 november 2015
    Fijn dat jullie het nog steeds naar jullie zin hebben, geniet er nog maar even van, trouwens doe de groeten aan Annelie.