Christchurch, Fox Glacier en Queenstown

17 februari 2014

Op zondagochtend werden we om 7:30 opgehaald bij t Jailhouse Hostel. Toen hebben we ook voor t eerst de hele groep gezien. De komende 16 dagen zullen er wel telkens mensen afvallen en anderen weer bijkomen. We zijn met 32 personen waarvan 5 jongens. Vanaf Christchurch zijn we door de Zuidelijke Alpen naar Fox Glacier gereden. De Zuidelijke Alpen zijn ontstaan doordat de Australische en Pasifische tectonische platen tegen elkaar drukken waarbij de Australische onder de Pasifische schuift. Het zijn de snelst groeiende bergen ter wereld. Aangekomen in Fox Glacier hebben we een wandeling rond t meer gemaakt. Als er geen wind staat en t meer is rimpelloos dan kun je de reflectie van de bergen in t meer zien. Helaas was t meer niet volledig rimpelloos maar toch was t een prachtig gezicht. Daarna konden we ons opfrissen op onze kamers en kregen we diner. We hebben lam gegeten. En ik was blijkbaar zo uitgehongerd dat ik binnen 10 minuten t eten op had. Ik sliep met Tiffany, Nikki en Theresa op een kamer. We hebben zo een lol gehad. Tiffany gingen tegelijk douchen want er waren 2 cabins naast elkaar. And she was like: oh i forgot my razer, and i forgot my toothbrush. Dus ze ging die halen in de kamer. Toen ze terugkwam bij de douche i asked her: could you bring me my towel? We hebben zo hard gelachen dat de andere mensen in de gang ons gehoord hebben. Was echt een super gezellige avond. Na t eten hebben we meegedaan aan een drinkspel. Dat werd zo een zooitje.

De volgende ochtend moesten we op tijd ons bed uit want we gingen naar Fox Glacier. Speciale schoenen en crampons kregen we mee. Op de weg naar Fox Glacier rij je op een gegeven moment door een soort kuil en dat was de overgang van de australische naar de pasifische tectonische plaat. Best bizar. Toen zijn we verdeeld in 2 groepen gaan wandelen naar de gletsjer. Je komt langs allerlei waarschuwingsborden maar we lopen gewoon door. Op een gegeven moment wordt er uitgelegd hoe je de crampons om moet doen en zijn we de gletsjer op gegaan. Dit smelt en vriest zo snel dat er elke dag nieuwe traptredes worden gemaakt. De gids die we mee hadden die hakt op t moment zelf het ijs zodat we er op kunnen lopen. En soms was t best eng want t was best stijl. Maar zo gaaf om een keer mee te maken. Toen we terugkwamen van de gletsjer hebben zijn we direct in de bus gegaan en onderweg naar Queenstown. Onderweg bij t plaatsje Haast kom je over de langste eenbaansbrug van t zuidelijk halfrond.

Aangekomen in Queenstown na ongeveer 6 uur rijden hebben we snel een sightseeing gedaan zodat iedereen weet waar hij zich moet melden de volgende dag voor de optional activities. Queenstown is de adrenalinestad van Nieuw Zeeland. Je kunt hier skydiven, bungeejumpen, canyon swingen, raften, paardrijden door de set van Lord of the Rings of wat intensiever paardrijden rond t meer. Ik heb deze ochtend vrij en ga vanmiddag het paardrijden doen wat intensiever is. Ik heb me zo ziek gevoeld op Hong Kong dat ik er voorlopig even niet aan moet denken ergens de lucht in te gaan. Gisteravond zijn we naar een icebar geweest. Daar is alles van ijs gemaakt. Was wel echt superleuk om een keer gezien te hebben.

Ik heb wat fotos op kunnen loaden maar als we morgenochtend vertrekken vanuit Queenstown dan zal ik voorlopig even geen bereik en geen wifi hebben.

Tot snel

Liefs xxx

1. Ans:
    18 februari 2014
    Hey Petra, wat een mooie foto's heb je gemaakt . Kunnen wij ook een beetje meegenieten. Enjoy XXX
  2. Eileen Henneman:
    19 februari 2014
    Cool leukkkk en de foto's!!! wauwie!!!
  3. Sanne:
    20 februari 2014
    Hey!!

Wat geweldig zeg, je verhalen! Helemaal leuk en al je foto's!
    Je hebt t maar weer getroffen :) Geniet er lekker van (K)

Kusj en knuffel!!
  4. D Veltrop:
    22 februari 2014
    Hi Petra,
    Wat een prachtige foto's!! Ook je reisverhaal is erg leuk. Grappig dat een groot deel van de groep vrouwen zijn. Zo te zien op de foto zijn het allemaal jongeren. Leuk hoor. Ga door met genieten!! Groetjes en dikke knuffel, Dieuwie