Page/lake Powell - Kanab - Bryce Canyon

11 november 2015 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Vandaag weer op tijd ons bed uit. Er was een deel van de groep die op excursie gingen naar Antelope Canyon. We werden door de Navajo Indianen opgehaald om op weg te gaan naar de Antelope Canyon. De pilote van gisteren heeft gelijk gehad; boven de Grand Canyon hangen dikke, grijze wolken waar sneeuw uit valt. Ook bij de Antelope Canyon was het bewolkt waardoor de kleuren van de Canyon iets minder uit komen. Ook omdat het winter is stond de zon ook aan de verkeerde kant, wat betekende dat wanneer de zon door de wolken kwam het licht nog niet optimaal was. Maarrrrr.. dat maakte helemaal niet uit want het was weer waanzinnig mooi. De kleurspelingen leken wel kunstwerken. Dit land blijft ons maar verbazen.

Nadat we de Canyon hadden gewandeld zijn we weer teruggebracht naar het hotel waar de rest van de reizigers werden gewacht.
Even snel de handbaggage gepakt en op weg naar Bryce Canyon.
Na 2 km rijden hadden we onze eerste stop bij Glenn Canyon Dam. Dit is de dam die de Colorado River bijna geheel afsluit. De hoeveelheid die wordt doorgelaten is voldoende om de rest van de staten van water te voorzien, hoewel dit de laatste tijd wel moeilijker wordt vanwege de al lang aanhoudende droogte. Ze hopen binnenkort een El Nino te krijgen, om meer dan 2 cm water te krijgen in een jaar. Het water wat wordt door gelaten gaat langs turbines waar ze dan weer stroom mee opwekken. Dit was ook het eerste punt waar we (natte) sneeuw kregen.

Na een korte stop zijn we weer verder gereden en zijn we de grens naar Utah over gereden. Utah staat bekend om de Mormonen, die de eerste blanke pioniers waren. Hun tradities overheersen nog steeds in de staat.
In Kanab hadden we theepauze, wat een stadje is wat bekend staat voor de Western films die hier gefilmd zijn.

Daarna zijn we verder op het Colorado plateau gereden naar Bryce Canyon National Park. Dit Park bevindt zich op zo een 2800 m hoogte. Het is kleiner dan Zion en Grand Canyon National Park. Maar weer heel erg indrukwekkend. Wat ook indrukwekkend was, was de kou. Het was ongeveer rond het vriespunt dat we bij het National Park aankwamen. Sta je daar in je zomerjas. Bryce Canyon is een gebied wat elk jaar weer anders is. Als gevolg van erosie door wind, water en ijs veranderd het landschap continu waardoor enorme rotsformaties worden gevormd. Deze rotsformaties worden Hoodoos genoemd.
Nadat we net ons fotomomentje hadden gehad zagen we de sneeuwstorm al aankomen en zijn we snel naar het hotel gereden. Daar aangekomen waaide en sneeuwde het al heftig en was t al 6 graden onder nul toen wij om 1900 uur gingen eten.

1. Ronald:
    11 november 2015
    Cool
  2. Rob en Lidy:
    12 november 2015
    Het is elke keer weer geweldig, heel leuk om jullie te volgen, liefs van ons!
  3. Celeste:
    12 november 2015
    Het is wel een vroeg opstaan vakantie ;-) ... Lekker vroeg op pad om alles te zien !!! Leuke foto weer en die knuffel hahaha geniaal !!