Grand Canyon National Park - Monument Valley - Page

10 november 2015 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Om 0600 uur ging de wekker. Het zou een spannende dag worden. We gaan over de Grand Canyon vliegen met een Cessna. Dit is een vlucht van ongeveer een uur, waarbij we van de South Rim naar de North Rim vliegen en gaan landen bij Monument Valley.
Om 0715 uur met zijn allen in de bus op weg naar het vliegveld. Daar aangekomen gingen we met een groep van 7 het vliegveld binnen. De rest van de groep die niet gingen vliegen zijn met de bus naar Monument Valley en Page gereden.
In Phoenix was het 27 graden, in de Grand Canyon was het 5 graden. Dit was dus goed aanpassen met de kleding. Onze vlucht was iets vertraagd omdat er allemaal vorst op het vliegtuig zat, waardoor we moesten wachten tot Moeder Natuur genoeg warmte produceerde zodat de vorst van het vliegtuig verdween. Nadat dit was gebeurd werden we naar het vliegtuigje gebracht en konden we opstijgen. Nou dacht je dat de wandeling van gisteren al indrukwekkend was, dit is nog overweldigender (is dat een woord?). Wat is die Grand Canyon waanzinnig groot en mooi! De fotos spreken denk ik voor zich. Door de vlucht konden we ook heel goed de Colorado River zien, wat eigenlijk niet veel meer is dan een klein stroompje. Dit komt o.a. door de droogte maar ook door de dam bij Lake Powell. Helaas nam de vliegangst me erg in de greep en heb ik in het begin niet echt kunnen genieten van het uitzicht. Ook werd ik heel erg misselijk van de turbulentie die we hadden. De pilote lichtte ons ook tijdens de vlucht in dat er een front aankwam waar we probeerden voor te blijven, maar dit lukte helaas niet. Gelukkig was het groepje wat we hadden tijdens de vlucht erg begaan met me en probeerden van alles te bedenken om me iets beter de laten voelen. Gelukkig hadden mensen uit Singapore een groen vloeistofje mee wat ik onder mn neus kon houden en op mn slapen kon smeren. Gelukkig voelde ik me daarmee met de tweede vlucht wat beter.

Nadat we geland zijn in Monument Valley werden we opgewacht door een Indianen vrouw die ons met de jeep door Monument Valley zou touren. Deze plek is net zo mooi als de Grand Canyon, maar dan geheel op zijn eigen manier. De grond is geheel rood door de aanwezigheid van ijzer in de grond, wat met de strak blauwe lucht een mooi contrast geeft. Ook zijn we naar het uitzichtpunt gereden waar John Wayne vroeger films heeft opgenomen. Er was dan ook een man die op een paard zo nu en dan naar een uitstekend rotsdeel reed.

Nadat de Indianen vrouw ons weer terug naar het vliegveld had gebracht, werden we daar weer opgewacht door de pilote die ons daarna per vliegtuigje naar Lake Powell zou brengen. Onderweg daar naartoe hebben we een blik kunnen werpen op de 'regenboogbrug', welke eigenlijk alleen maar toegankelijk is met de boot (7 urige tocht) of ter voet (2 daagse tocht om er alleen al te komen).
Lake Powell bevindt zich in Glenn Canyon.

Nadat de pilote ons veilig in Page op de grond had gezet, vertelde ze dat dit de laatste dag was dat we zo een strak blauwe lucht hadden boven de Grand Canyon en Monument Valley. Het zou vannacht gaan sneeuwen. We konden het ons niet voorstellen, maar we gaan morgen naar Bryce Canyon en daar is het ook maar 2 graden en kunnen we ook sneeuw verwachten.

Savonds hebben we lekker gegeten en hebben we nog even staan genieten van de Melkweg die we weer uitzonderlijk goed konden zien.
Morgen verlaten we de staat Arizona en steken we de grens over naar Utah. Maar voordat we morgen in de bus stappen gaan we eerst nu een excursie doen naar Antelope Canyon Tour, waarbij we door een Navajo Indiaan rondgeleid worden.

Tot snel!

Groetjes Jouke en Petra

P.S. op het moment dat ik dit verhaal schrijf zitten we in de bus net over de grens in Utah en het sneeuwt!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. D Veltrop:
    11 november 2015
    hi Petra,

zoals ik het zie aan je foto's hebben je ( jullie) het reuse naar je zin en het is ook mooi daar.
    heb nog niet je hele verhaal nog gelezen, maar lijkt mij spannend om het te doen, hoop het ooit eens met Dieuwe op de motor te doen.
    ga zo door en geniet.gr. dick