Los Angeles - The O.C. - San Diego -Los Angeles

7 november 2015 - San Diego, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we voor het eerst onze reisgroep ontmoet. We zijn in totaal met 52 man. Vandaag begonnen we er met 38 en morgen volgt de rest. Er zijn 6 Nederlanders, waaronder wij, een handjevol Duitsers en de rest is Engelstalig. Hihi ook brengen we de gemiddelde leeftijd wat omlaag. Er zitten vooral veel ouderen in deze groep.
Onze reis begon om 0730 uur. Spullen pakken voor de dag en instappen maar. Het is ongeveer 2 uur rijden naar San Diego, maar vanwege de files hebben we er ongeveer 2.5 uur over gedaan. De bus is erg krap. Kunnen onze benen totaal niet kwijt. Dat is wel lastig. Onderweg naar San Diego passeren we o.a. Long Beach, San Clemente en Carlsbad.
We komen langs een nuclear power plant, we zien ja-knikkers nog in werking en een trainingscentrum voor het leger. Onderweg naar het Zuiden begint het op te vallen dat de huizen in een andere stijl zijn gebouwd dan in de buurt van Los Angeles. Je merkt dat de Spaanse invloed nog sterk aanwezig is. Alles ziet er uit als t Middelandse zeegebied. Op zich is dit niet zo raar aangezien San Diego in 1769 door Spaanse missionarissen werd gesticht.
Aangekomen in San Diego rijden we eerst door het Coronado park. Dit was een 1200 hectare groot park. Hierin bevinden zich allemaal musea.
Vanuit het park rijden we door naar de westkant van San Diego. Vanaf hier heb je een mooi uitzicht op het stadscentrum van San Diego. Hierna gaan we naar de haven van San Diego om op de Hornblower een rondvaart te maken over de baai. Je ziet submarines, cruiseschepen, zeeleeuwen, seahawks (helicopters van het leger) en vliegdekschepen. Dat was zeer interessant om allemaal te zien. Op het vliegdekschip alleen werken ongeveer 6000 man.

Na de rondvaart met de Hornblower zijn we naar het oude stadgedeelte (Old Town) van San Diego gegaan. Hier krijg je een goede indruk hoe het in vroegere tijden was. Winkeltjes en gebouwen in oude stijl. Super leuk om te zien.
Daarna nog even een blik op het gaslampendistrict en Seaport Village, een van de populairste plekjes van Californie, voordat we de reis naar Los Angeles in gaan zetten.

Morgen reizen we naar Phoenix (Arizona), een reis van zo een 660 km.

Tot snel!

Groetjes Jouke & Petra

P.s. het gaat morgen 27 graden worden :D

1. Hanneke:
    7 november 2015
    Ik hier eenzaam tijdens mijn nachtdienst, met buiten een stevige wind en ook niet echt warm. Zit ik toch wel heerlijk mee te genieten van jullie vakantie! En misschien toch ook wel een beetje jaloers, Amerika staat nog steeds op mijn lijstje!
  2. Ronald:
    7 november 2015
    Ola! Ja meer dat jullie zo krap zitten in die auto, alles in Amerika is ver. Dus das wel lastig. Zien we nog ergens foto's verschijnen of kan dat niet op deze site? Ben in ieder geval blij dat jullie het zo naar je zin hebben, en nu maar hopen dat de groep ook een beetje leuk is haha. http://nl.flightaware.com/live/flight/PHKCE/history/20141117/2030Z/KLAX/KMHV als je straks in Arizona bent, geef de 'meiden' een dikke kus van me ok? Veel plezier!
  3. Celeste:
    7 november 2015
    WoW wat een avontuurtje weer ... En jullie beginnen net !!! Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal. Het is hier echt NL Weer met grijze wolken en alleen maar regen... Dus geniet van het heerlijk weer ! Xxxx
  4. Rob en Lidy:
    7 november 2015
    Hallo kinderen, nog maar 1 dag weg en nu al veel gezien. Leuk om te lezen, geniet er van en van het mooie weer! Groetjes!
  5. Daddy:
    7 november 2015
    Phoenix - Arizona, je weet wat Walter hierover zegt tegen JD.
    Lange reis. Hoop dat de bus wat ruimer is!
    Groetjes!