Modesto - San Francisco

18 november 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag een korte reis voor de boeg van maar een kleine 2 uur rijden. Dan denk je dat we misschien uit konden slapen, maar helaas. 0545 uur weer de wekker en om 0730 uur rijden naar San Francisco. Het is een kort stukje waarbij we Sierra Nevada definitief achter ons laten.

Als eerste rijden we naar de fisherman's warf om een groot deel van de groep uit te zwaaien voor een boottochtje over de baai van San Francisco. Wij hebben dit overgeslagen omdat we dit in San Diego al gedaan hebben en we het 'wow'-gevoel misten waardoor we het zonde van het geld worden en dit kunnen we dan voor andere leuke dingen gebruiken.
Wij hebben dus een 2 uur heerlijk van het weer genoten en een beetje de shops op de warf bezocht. Omdat er zoveel te zien was waren de 2 uur zo voorbij. Ook zijn we een klein stukje de beroemde Pier 39 op gelopen om daar een klein hapje te eten, wat in Amerika natuurlijk niet bestaat. Daarna moesten we weer terug omdat we met de bus een sightseeing door de stad gingen doen. Daarbij gingen we ook naar de Golden Gate Bridge uiteraard. De naam van de Golden Gate Bridge heeft niets te doen met de goudkoorts, maar met de naam van de nauwe waterweg waar ze overheen is gebouwd: de Golden Gate Strait. Het nadeel van de Golden Gate Bride: er schijnt gemiddeld 2 keer per week iemand vanaf te springen om zelfmoord te plegen. Wanneer die persoon dan op t water terecht komt is diegene vrijwel direct overleden, omdat van een hoogte van 76 meter water aanvoelt als beton. Er hangen dan ook telefoons over de gehele brug. Wanneer er dan iemand zelfmoord wilt plegen of er is iemand getuige van een mogelijke zelfmoord kan er altijd naar een crisisdienst gebeld worden.

Ook hebben we de Twin Peaks bezocht. Dit zijn twee heuvels met een hoogte van 281 meter in het geografische centrum van San Francisco. De heuvels schermen de oostzijde van de stad af van de sterke wind en de mist van de westelijke kustzijde die van over de Stille Oceaan aan land komt.

Daarna zijn hebben we nog een cathedraal en een andere kerk bezocht maar we kunnen niet meer bedenken welke het precies waren hihi
Op naar het hotel. Het Fairmont hotel. Dit staat in de upperclass buurt van San Francisco. Dat viel te merken. Underdressed is een understatement! Ferrari's en Astin Martins voor de deur geparkeerd!! Super tof! Wel heel fijn dat we hier 2 dagen bleven. Konden we even van het decadente leven genieten.

En weer hadden we mooi weer! We hebben sneeuw en min 7 graden gehad waar t kon en verder alleen maar zon! Super veel geluk mee :)

Dit was t weer!

Tot snel!

Groetjes Jouke en Petra

1. Rob en Lidy:
    18 november 2015
    Fijn om jullie avonturen weer te lezen! XX
  2. Sharon:
    19 november 2015
    Het is super leuk om zo op afstand mee te leven met jullie belevenissen. Heerlijk dank je wel