San Francisco

18 november 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag verblijven we de hele dag in San Francisco. Weer vroeg op omdat we om 0815 uur vertrekken voor een wandeling over de Golden Gate Bridge. Met een lengte van 2737 meter is dit een lekkere ochtendwandeling. Volgens onze reisleider zou dit uitstapje een uurtje duren, maar volgens mij hebben wij er wel 1.5 uur over gedaan. Je blijft foto's maken. Ook zagen we zeeleeuwen en zeehondjes zwemmen dus we bleven kijken.
Aan de overkant is Sausalito. Super leuk plaatsje met erg dure huizen.
Vanaf daar de veerboot genomen weer naar San Francisco naar Pier 41.
Toen doorgelopen naar de beroemde Pier 39 waar ook de zeeleeuwen heerlijk op flonders liggen te zonnen. De stank viel mee, maar ze waren continu aan het ruzieen wat een hoop kabaal opleverde. De zeeleeuwen liggen daar in een pauze van hun migratie. Ze komen elke keer hier weer terug omdat dit een redelijk veilig gebied is om uit te rusten. De rand van de baai is relatief ondiep; zo een 6 meter. Ondanks dat het zo ondiep is, is er genoeg eten te vinden voor de zeeleeuwen. Door de ondiepe wateren kunnense veilig eten omdat de haaien er dan niet kunnen komen/aanvallen.

De rest van de dag hebbennwe door SF geslenterd met Tonny en Gerda. We zijn omhoog gelopen naar Taylor Street, vanwaar je vanaf de top naar beneden kunt kijken door de straat en zo Alcatraz ziet liggen. Deze tip kregen we van een jongen die ons Nederlands had horen praten. Hij zelf had tot zijn 7de in Nederland gewoond en sprak nog aardig goed Nederlands met zo een heerlijk Amerikaans accent. Ook zijn we naar het meest kronkelige weggetje van de wereld geweest. Hier kan maar 1 auto per keer doorheen.

'S Avonds lekker uit eten geweest met zn 4en en toen weer klaar gemaakt voor het vertrek van de volgende ochtend.

Groetjes Jouke en Petrq

1. Celeste:
    20 november 2015
    Toen je dit verhaaltje type was je moe hé ;-) ! Komt van het lange wandelen :-) xxx