Pismo Beach - Santa Barbara - Santa Monica - Hollywood - Los Angeles

20 november 2015 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag is het de laatste dag van de georganiseerde rondreis. Het is ongelovelijk snel gegaan, maar wat hebben we toch veel gezien en meegemaakt!! De reis van vandaag gaat van Pismo Beach langs de kustroute naar beneden naar Los Angeles.
We rijden door Santa Barbara met haar gruwelijke dure, maar o zo mooie huizen. De reisleider heeft even een makelaarsblad van Santa Barbara rond laten gaan. Het werd een sport om een huis te vinden met een vraagprijs onder een miljoen dollars hahaha. Echt super mooie huizen. Dat wordt nog even doorsparen of een miljonair trouwen :D
Na helemaal kwijlend naar de mooie huizen te hebben gekeken zijn we doorgereden naar Hollywood. Daar hebben we een koffiestop gehad van ongeveerd een uur, wat ons de tijd gaf even rond te snuffelen. We begonnen bij Hollywood Boulevard waar je een trap op kunt lopen en het Hollywood sign in de bergen kunt zien staan. Oorspronkelijk stond er 'Hollywoodland' en was het een reclamestunt van de makelaars om mensen te lokken. Na enige tijd wilden de makaars de letters weer weghalen maar Hollywood wilde dat niet. Er is toen voor 10000 dollar per letter de naam overgekocht en is het 'land' deel verwijderd.
Daarna zijn we over de Hollywood Boulevard gelopen over de Walk of Fame. Dat was wel grappig om te zien. Verder gelopen naar het deel waar de sterren hun hand en voetafdrukken achterlieten. Dit was toen het voor de eerste keer gebeurde eigenlijk een foutje. Een bekende ster liep per ongeluk door nat cement, waardoor er voetafdrukken achterbleven. De eigenaar van het theater, Sid Grauman, heeft toen besloten de traditie voort te zetten. Je ziet daarom ook bij veel afdrukken een referentie naar Sid.
Daarna verder gelopen naar La La Land, een souvenirshop waar een chevy staat die van Elvis Presley is geweest. Dat was wel echt even supertof om te zien. Mooi beestje ook trouwens.
Na onze stop in Hollywood zijn we verder gereden naar Santa Monica Pier. Dit is een bekende pier welke vaak gebruikt wordt in films. Het is ook erg bekend omdat het het eindpunt is van de o zo bekende Route 66. Op de pier heb je een Bubba Gump Shrimp Co restaurant, van de film Forrest Gump met acteur Tom Hanks. Heerlijke shrimps daar gegeten. Tijdens onze verlate lunch daar was er ook nog een Russische jongen van een andere tafel jarig. Het was een heel gekakel daar in dat deel van t restaurant, maar er waren 2 obers en die zetten even een stem vol volume op en t hele restaurant was stil hahaha. Ze zetten zelf een soort leger-deuntje in en wij moesten allemaal meeklappen. Dat deed iedereen ook braaf. En die 2 obers waren zo goed op elkaar ingespeeld dat het supergoed overkwam. Heel erg leuk dit een keer meegemaakt te hebben.
Na onze verlate lunch doorgereden naar Los Angeles naar het hotel. Dat was het einde van onze rondreis. Met de mensen waar we goed contact mee hebben gelegd zijn we later nog het restaurant in gedoken om een borrel te drinken en een hapje te eten. Telefoonnummers en adressen in de loop van de dag al uitgewisseld en na een paar uurtjes was het tijd om afscheid te nemen.

1. Pauline:
    20 november 2015
    Ff hard werken voor je miljoentje want rijke mannen heb je nooit alleen